Kakibue Media

Magasindesign (page 2)

Dommedag kan avlyses – Magasiner lever i beste velgående

Da jeg leste spådommene til Lasse Gimnes i Kampanje 5. februar kom jeg på en historie om en kar som måtte gå ut i pressen å presisere følgende «ryktene om min død er svært overdrevet». Og det tror jeg mange dyktige magasinutgivere med et smil om munnen kan gjøre i dag.

HS Media har i de to siste årene opplevd en god annonsevekst innen fagblader, nisje- og organisasjonsmagasiner. HS Media selger i dag for over 115 millioner i magasinannonser for flere mediehus og selvstendige utgivere. Og er en betydelig aktør i markedet med gode nisjemagasiner rettet mot klart definerte målgrupper. Vi har 85 % direktesalg til våre gode kunder og våre omsetningstall kommer dermed i liten grad med i reklamestatistikken med mediebyråene som kilde. Et godt eksempel er magasinet Motor fra NAF, som har hatt en netto omsetningsvekst fra 2013-14 på hele 29%.

Det er mange trender i mediemarkedet. Og en av trendene er at vi opplever langsiktig vekst for flertallet av våre magasiner.

Derfor gleder vi oss stort til fremtiden !

Med vennlig hilsen

Tor Arne Sandholt /HS Media

"Magasindesign" table of contents

  1. Magasindesign
  2. Dommedag kan avlyses - Magasiner lever i beste velgående